13 Ekim 2023 Cuma

Belirsizlikle Flört Hallerim

       

                       

   

           Düşünüyorum da biz böyle yaşarken; çok heyecanlıyken, mutluyken ya da dibine kadar depresif hissederken.... Bazen ne hissettiğimizi dahi bilmeden öylesine durup dalmışken...Sonbahara teslim olmuş doğanın aynı kabullenişle yapraklarını döküşünü izlerken mesela duruma uygun bir müzik çalsaydı fonda. Ne hoş olurdu değil mi? 

       Geçtiğimiz yıl hayatımın en koşturmacalı, en yorucu evrelerinden bir tanesiydi. Hani böyle bilgisayar oyunlarında kahraman atlar, zıplar, envai çeşit  silahlarla kendisini koruması ve ilerlemesi gerekir. Her level'ın sonunda tam rahatlayacak gibi olursun, sonra diğer level başlar ve daha da zordur artık kahramanın devam etmesi... Geçen sene bir nevi öyleydim. Doğumdan sonra işe başlama sürecim, bakıcıyla sağlıklı iletişim kuramayışımız ve bakıcının tavırlarının insanlara olan güvenimi dahi sorgulatması sorunlarından sonra onunla yollarımızı ayırışımız, sonra kızkardeşimin gelmesi ve desteği ile iş hayatıma devam etmiş olmam; ama iş hayatımda çok zorlu iş ilişkileri ve vakalarla çalışmam, bütün bu değişkenlerin özel hayatıma olan yansıması....derken ne kadar yorulduğumu hiç fark etmedim. Genelde öyle olmaz mı zaten? Şöyle bir dursan, durabilsen, soruların içinde gizlidir cevaplar bazen. Yüzleşme fırsatın olur kendinle. Ama durmadan yol aldığında sadece önüne bakman gerekir. Nitekim geçtiğimiz yıl benim de durmadan, önüme bakmam gereken bir süreçti. 

       Yaz tatilinde vücudum sinyaller vermeye başladı. Yorgunluğumu göz ardı edemedim. Durdum ve cevabı gördüm; dinlenmem gerekiyordu. Çocuğuma ben bakmak istiyordum bir süre daha. Ücretsiz izin alıp onunla vakit geçirmek bana çok iyi gelecekti. Eşim de her kararımda olduğu gibi bu kararımda da beni destekledi ve bu şekilde bir karar aldık.

      Sonra ağustos ayında bir mail geldi. Evden iş yapabileceğim, kitapları pedagojik olarak inceleyebileceğim bir proje için başvuru duyurusuydu. Evet çalışma saatleri esnekti, bazen ekiple gece 22.00'de toplantıda oluyordun. İyi tarafı ise en az bir iki sene sürecek bir proje olduğundan kızımı rahatlıkla büyütürüz dedim. Başvurdum. Ağustos ayının başında başvurdum. Sözde en geç eylül ayında sonuçlanacak proje daha dün sonuçlandı: Eski ekiple yola devam etme kararı almışlar :)) Hayır, o zaman neden başvuru aldınız demedim, çünkü neyimiz doğru ki gerçekten ? :) 

     Ağustos'tan bugüne kadar olan süreçte belirsizlik yaşattı bu durum bana. Sonuçta bu işe başvurum onaylansaydı ücretsiz izne başvurmam saçma olacaktı. O arada ben rapor aldım, yalandan da rapor almam gerekmedi cidden hasta oldum. Dışarıda hazırda bekleyen bütün virüs ve enfeksiyonlar insanın böyle stresli zamanlarında sızıveriyorlar sistemine. Miray'ın da nazlı bir evresine denk gelince, e madem ben de kendi anneme nazlanayım dedim :) Annemi çağırdım. Yaşasın analar :) Annem gelince çok daha iyi oldu. O torunuyla hasret giderirken ben işe gidip biraz işleri toparladım. Bir kez daha ne kadar doğru bir karar verdiğimi teyit ettim :) Bi de belirsizlik sürecinde bir işle meşgul olmak çok iyi geliyor insana. Öyle zamanlarda kesinlikle insan kendisine bir meşgale bulmalı. İşteyken çok daha hızlı geçti günler ve evet proje ekibinde yoktum. 

        Geldiğimiz noktada "Ohh" diyorum. Nihayet artık belli oldu ne yapacağım. Bu sene kızımla birlikte bir sene ev deneyimi yaşayacağım bakalım :) Bu seneki hedefim: durmak. Bolca durmak, okumak, yazmak, arada sizin kapınızı tıklatmak, kağıttan yaptığım uçaklarla yazılarınıza küçük yorumlar bırakmak :)) 

         Şimdi mesela arkada bir fon müziği çalsaydı ne çalmasını istediğimi biliyorum. Yönetmenime yardımcı olayım değil mi ama :) Şuraya da iliştiriyorum: 

Bitter Sweet Symphony


            

14 yorum:

  1. ayyy bitter sweet hayatın candy notlarııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın Deep, çok teşekkür ederim 😘😍

      Sil
  2. Evet durmak lazım bazen, ve ne güzel müzik 🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama :) Ben de çok seviyorum bu şarkıyı. Beğenmene çok sevindim :))

      Sil
  3. Gülümsetti. Sen kucağında Miray'la dururken dünya dört bir yanınızda dönüyormuş gibi bir görüntü canlandı gözümün önünde. :)
    İyi gelecek eminim, sana da Miray'a da. Güzel seyahatler yapın, yeni keşiflere yol alın, İstanbul'a yolunuz düşerse gelin Çınar'la gezdirelim sizi.
    Öylece anının tadını çıkara çıkara durun. Sizin bunu yapabilme ihtimaliniz bile beni burda öyle mutlu etti ki... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa canımsın sen, çok teşekkür ederim. Senin yorumun da beni gülümsetti okurken :)) Bursa'ya yolunuz düşerse biz de bekleriz teyzesi :) Artık evde ve takibindeyim :) Yazılarını heyecanla bekliyor olacağım.

      Sil
  4. Zor zamanlar güzel kararlar doğuruyor bazen. 2022 başında bende deneyimledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söylediniz. Ben de "Bu sene kızımla birlikte olmam gerekiyor demek ki... " Diye düşündüm tüm bunlar olurken ve bu düşünce beni huzurlu bi alana çekti sanki. Çalışmaya çok alışığım kişisel anlamda özlüyorum tabi. Ama geçici bir süreç olduğunu bildiğim için tadını çıkarmaya çalışacağım :)) Çok sevgiler size😍❤

      Sil
  5. Çocuklar çabucak büyüyor biraz tadını çıkarmalı bu zamanların

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Şimdiden eski fotoğraflarına bakıp ne çabuk büyümüş diyorum. Bugünlerine eşlik edebilmek en büyük şükür sebeplerimden :))

      Sil
  6. ay en güzeli çocugunun büyüdüğü zamanları kaçırmamak bence. Tabii herkes için aynı şartlar söz konusu olmuyor psikolojik danışman olduğunuzu gördüm alanınızı bilmiyorum ama bu aralar online terapiler baya popüler eğer evden bu şekilde çalışıyorsanız sizden fiyat bilgisi alabilirim ihihihihi. kızınıza bol bol öpün benim için iyice sarılın bu kötü dünyada annenin kucağı kadar ne güven verebilir insana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle psikolojik danışman olarak beni tercih etme düşünceniz koltuklarımı kabarttı:)) Evet keşke herkes böyle bir tercih hakkına sahip olabilse gerçekten, en büyük şükür sebeplerimden. Başlarda bir süre iş ortamından uzak kalma düşüncesi kişisel anlamda beni bi tedirgin etmişti ama şimdi ciddi anlamda keyfini çıkarıyorum. Annelik maceramda kendime asla zaman ayıramamaktan şikayetçiydim. Şimdi bana kalan zamanlar ruhsal ve bedensel sağlığıma ilaç gibi geliyor. Kızımın bugünlerine eşlik edebilmenin keyfi zaten çok ayrı. Çok teşekkür ederim güzel ve de samimi yorumun için. Kocaman kalp bıraktım ❤

      Sil
  7. En güzel kararı almışsın, bir çocuğun annesi ile büyümesi çok farkediyor. Doğum ve sonrası kadına bir de çalışıyorsa artı bir sürü yük bindiriyor. Tamam herşeyin altından kalkarız da o kadar da değil. Kendimize eziyet etmenin manası yok. İmkan dahilinde bedenimize ruhumuza iyi bakmalıyız ki çocuğumuzda mutlu büyüsün. Miray'a da size de sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dediniz, gerçekten imkanı olan ve kendisine iyi geleceğini düşünen kadınlar kesinlikle bunu düşünmeli. Ben çalışma ortamı bana iyi gelir çocuğuma da olumlu etkisi olur düşüncesinde bir dönem çalıştım ama aşırı yoruldum her şeyi iyi edeceğim diye. Şu an sadece kızım ve eşimle olan ilişkime odaklanıp, kendime ayırdığım zamanlarımda da hobilerimle ilgileniyorum. Saçlarım bile daha başka parlıyor sanki :)) Güzel yorumunuz için çok sevgiler ❤❤

      Sil