8 Eylül 2023 Cuma

Başımıza Gelenler

        Eskiden Türk filmlerinde sıkça duyduğumuz bir teyze repliğidir bu: "Ayy aklıma gelen başıma geldi, görüyor musun!? " Der canım teyzem filmde. Benim de öyle oldu dostlar. 
       Şöyle ki benim  kızım, kendisi 23 aylık, tam bir kedi aşığı. Köpekleri de seviyor esasen ama Golden türü tatlış bir köpek yüzünü hiç beklemediği bir anda yalayınca onlarla mesafeli bir ilişki kurmaya başladı. Ama kediler öyle mii... ?? Ahh nerede bi kedi görsek peşinden koşturuyoruz. Bi de yakınına gelip cilve yapıyor kedilere, bi gülüyor bay bay yapıyor elleriyle öpücük gönderiyor filan. 
       He beni sorarsan ben de hayvanları çok seviyorum, ama uzaktan. Dokunmaya korkarım, birden üstüme atlayacak olsalar avazım çıktığı kadar istemsiz bağırır ve kaçarım filan. Elimde değil. Fobik bir durum. 
       Kızım babasından aldığı cesaretle seviyor, dokunuyor da. Bir hafta önce aklıma geldi : " Bak kızım dokunuyorsun ama korkup seni ısırırsa aşı olmak zorunda kalırsın ona göre hee" Dedim. Tabi ben yine kendi kendime söyledim, hanımefendi anlamazlıktan geldi. 
       Bunu demenin üzerinden iki üç gün geçmedi ki ( böyle de ileri görüşlülük benimkisi işte) Miray bir kediye mesafeli bir şekilde bay bay yapacakken kedi birden tırmaladı. O kadar anlıktı ki, çeksem de bebişimin bileğinde kırmızı bir çizgi belirdi. Tabi sitemizin çok bilen annelerinden bir tanesi olay mahalline giriş yapıp hemen tecrübesini konuşturdu: " Ayy benim kızımı sürekli tırmalıyorlar bir şey olmaz. Sakın ha kuduz aşısı vurdurayım filan diyip, çocuğu yorma. Bir tane de değil en az üç tane aşı yapıyorlar. Ne gerek var, Türkiye'de kuduz vakası mı var sanki? " Dedi ağzını yaya yaya. 
      O bunları derken ben çoktan eşime akşam hastaneye gideceğimizi ve doktora göstermemiz gerektiği mesajını atmıştım tabi :)) Yine de aşı denince insan üzülüyor, umuyor ki doktor kedinin tırmaladığı yere  baksın "Gerek yok bu sorun oluşturmaz. " Filan desin. Hem ben tırmalamanın akabinde hemen bol su ve sabunla da yıkadım. Bunu yeterli bulsun diye dua ede ede hastanenin yolunu tuttuk. Tabiiki doktor umduklarımın dışında bir planlama yaptı. Baktı çiziğe, hikayeyi dinledi ve iki hafta içerisinde dört tane aşı vurulacak dedi. İlkini o geceye verdi. 
      Aşı sonrası birtakım ağlamalar, krizler yaşadık tabi. Ateşi de olmadı gece, rahatladım. "Ohh böyle geçip gidecek herhalde. " Dedim. Sabah parka gidip geldik. Bi bakayım ateşine dedim, "38.1" Amanın hemen bir duşa sokayım dedim, zor bela ikna etmeye çalışırken bi daha baktım 39! O korkuyla birden duşa soktum tabi. Tam çıktık, ateş düşürücü şurup vermeye çalışıyorum, bi baktım balkondan dumanlar çıkıyor. "Aman allahım yoksa evim mi yanıyor!!! " Diye bir telaş balkona çıktım. Balkonum değil ama karşı bloktan çıkan dumanlar siteyi sarmış resmen. Üç tane itfaiye aracı gelmiş aşağıya. Bir telaş var. Tabi hemen eşimi arayıp telefonda carladım adama "Hemen gel! " Diye. Bir yandan "Kimseye bir şey olmasa bari. " diye dua ediyorum bi yandan "Bizi de tahliye etmeleri gerekir mi acaba?" diye düşünüyorum. O sırada bebeğin ateşini ölçüyorum. Öyle karmaşık bir durum. 
        Eşim geldi sonra, gelirken araba motor arızası vermiş ki, böyle bir güne bu yakışırdı zaten. Senin anlayacağın bazen geldi mi her şey üst üste geliyor. Şükür geldikleri gibi de gittiler art arda. Önce ateş düştü, sonra sitenin içindeki yangını söndürdüler, motor arızası halen devam ediyor ama olsun.  Kuduz aşısının da 3. Dozu bugün bitti şükür. Kaldı geriye son aşı, o da artık haftaya😅 
          İyi haber, bu aşının en az 5 yıl koruyuculuğu varmış ve halen kedileri kovalayan kızım için en azından içim bir süreliğine de olsa rahat edecek. Aa yangında eşyalar dışında kimse zarar görmedi şükür, onu da ekleyeyim. Bir de işimle alakalı beklediğim bir haber var, inşallah o da gönlümce olsun. Valla olursa süper olacak. Bende haberler böyle dostlar... Eskiden msn vardı ve orada durum paylaşırdık. Gece gece aklıma o geldi, benim durumumda hep şu yazardı: "Hayat zor ama ben de kolay biri sayılmam" :)))) 

12 yorum:

  1. olaylar olaylar :) geçmiş olsun :) istediğin olsun vee hayat sana kolay olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha di mi ya, bu kadar zorluğa da gerek yok bence :)) Geçen gün arkadaşım aradı, nasıl olduğumu sorunca bir çırpıda anlattım bunları. " Kız valla heyecanla dinledim. " Diyor. " Çekirdek de alsaydın yanına. " dedim. Çünkü ben olsam alırdım :) Şaka bi yana, yaşarken zordu ama anlatırken "Bu da böyle bir anımdı. " Keyfi mi yaşıyorum nedir?:) Çok teşekkür ederim güzel dilekler ve yorumunuz için🙏 İnşallah her şey gönlümüzce olsun. Çok kalp size 💜❤

      Sil
  2. :) Ahahahahah öncelikle msn durumuna koptum, çok iyiymiş.

    İkincisi kimseyi dinlemeden aşı yaptırmanız mükemmel olmuş, çünkü ne olursa olsun kanarsa kuduz aşısı olmak zorunda kız kardeşim o kadar çok oldu ki kuduz aşısı anlatamam. Kediler seni sevmiyor anlaşılan elleme işte diyorum ama iflah olmuyor. :D

    Gelince hep üst üste gelir ama sorunsuz geçip gitmesi de güzel birşey.

    Birde mutlaka sende biliyorsundur ama demeden geçmek istemedim. Ateşi varken sadece vücudunu yıkamalı. Kafasını da ıslatırsanız ateşi çok hızlı yükselmeye başlar.

    Geçmiş gitmişler olsun diyor ve iş konusunda güzel haberin gönlüne göre olduğunu günün yazısında görüşürüz diyorum. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok teşekkür ederim, ne tatlı cümleler bunlar, vallahi ilaç gibi geldi. 🥰 Aşıyı yaptırmasaydım halim nice olurdu inan bilmiyorum. Sapık gibi kediyi arardım her gün, ki aşı olmasına rağmen bakındım sürekli ve bulamadım. Böyle konularda asla riske girmiyorum. Çevremdekiler her ne kadar bana pimpirikli deseler de, varsın öyle olayım da kafam rahat etsin yani :) Benim kızım da kızkardeşiniz gibi olacak kesin. Size de çok geçmişler olsun :)
      Ben bu başı yıkamama olayını bilmiyordum ve iyi ki öğrendim. Çok teşekkür ederim 🙏
      Çok teşekkür ettim biliyorum, ama güzel dileklerin için de teşekkür ederim. Yorumlarını kalpli gözlerle okuyor ve cevaplıyorum. 🥰😍Çok sevgiler ❤

      Sil
  3. Bir de ünlü Türk düşünürü Pucca'nın da dediği gibi "Yaşarken hiç komik değildi." değil mi? Ama geriye dönüp bakınca pek komik oluyor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhaha Pucca reis doğru demiş, gerçekten yaşarken zorlandığım ya da rezil olduğum yaşam deneyimlerim sonrasında anlatmaktan en keyif aldıklarım oluyor 😅 :) Yine de çok zorlamasın Alla'm bizi, biz yine keyifle anlatacak mevzular buluruz :)

      Sil
  4. Geçmişler olsun... :)

    YanıtlaSil
  5. Hay Allah, sakınan göze çöp batıyor durumu :( Şükür atlatılmış durumlar, geçmiş olsun.
    Gerçekten de hani derler ya, 9 ayın çarşambası aynı güne denk geldi diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay benim sizin yorumunuzu bu kadar geç görmem beni mahcup etti, affedin :) Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için, yine ne güzel bir ifade kullandınız. Cidden bazen her şey üst üste geliyor :)

      Sil
  6. Geçmiş olsun, aşı olmadan olur mu? Bu yaz kardeşimi de tırmaladı kedi, koca adam kedinin peşinden koşmuş ,kedinin yüzü yaralı veterinere götüreyim diye. Kedi de atmış tırmığı hem de baya. Hemen aşılandı. Maalesef kuduz vakaları var ülkemizde:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet maalesef kuduz vakaları var ülkemizde ki olmasa bile riske atmaya değmez. Sağlık sonuçta bu. Size ve kardeşinize de çok geçmiş olsun :)

      Sil